Obchodné podmienky
Obchodné podmienky Mateja Liptáka - MASÁŽE TATRY pri poskytovaní služieb
1. Úvodné ustanovenia a vymedzenie pojmov
- Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi Matej Lipták – MASÁŽE TATRY, s miestom podnikania Družby 318/56, 976 81 Podbrezová, IČO: 53 410 262, zapísaný v živnostenskom registri Okresného úradu Brezno, číslo živnostenského registra: 630-18846 (ďalej tiež ako “Poskytovateľ¨) a každou osobou, ktorá je Objednávateľom služieb, ponúkaných Poskytovateľom.
- Kontakt na Poskytovateľa je: email: masazetatry@masazetatry.sk, telefónne číslo: 0944 327 347.
- Poskytovateľom služieb uvedených v týchto VOP je Poskytovateľ vymedzený v bode 1 tohto článku VOP.
- Poskytovateľ je zároveň prevádzkovateľom internetovej stránky www.masazetatry.sk (ďalej tiež ako „Internetová stránka“).
- Objednávateľom je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá má záujem o služby ponúkané Poskytovateľom a ktorá akceptovala cenovú ponuku Poskytovateľa.
- Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
- Službami sa rozumejú služby, ktoré Poskytovateľ ponúka - ide o poskytovanie masáži v rozsahu a za podmienok vymedzených týmito VOP.
- Zmluvou sa rozumie zmluva o poskytnutí služieb (ďalej tiež ako „zmluva“).
- Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:
- Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Banskej Bystri pre Banskobystrický kraj:
Dolná 46
974 00 Banská Bystrica 1
tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73
fax č. 048/412 46 93
Formulár na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
- Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Banskej Bystri pre Banskobystrický kraj:
- V prípade akýchkoľvek sťažností, alebo podnetov, tie môže Objednávateľ adresovať priamo Poskytovateľovi, pričom odporúčame Objednávateľom, aby na zasielanie sťažností a podnetov Poskytovateľovi využili emailovú adresu Poskytovateľa: masazetatry@masazetatry.sk. Akákoľvek sťažnosť bude posúdená a vybavená do 10 pracovných dní v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pričom o jej vybavení informuje Poskytovateľ spotrebiteľa rovnakou formou, akou spotrebiteľ sťažnosť, alebo podnet Poskytovateľovi doručil.
2. Objednávka služieb - uzatvorenie zmluvy
- V prípade, že má Objednávateľ záujem o využívanie služieb poskytovaných Poskytovateľom, prejaví tento svoj záujem prostredníctvom emailu alebo formulára na internetovej stránke. V rámci objednávky Objednávateľ uvedie dátum a čas poskytnutia služby, druh služby, o akú má záujem ako kontaktné údaje (telefónne číslo, emailová adresa, meno a priezvisko / obchodné meno). V objednávke zároveň objednávateľ uvedie, miesto, kde žiada poskytnutie služby (týmto miestom môže byť domácnosť Objednávateľa, hotel, prípadne iný priestor vhodný na poskytnutie služby) – Poskytovateľ neposkytuje služby vo svojom mieste podnikania ani v inej svojej prevádzkarni.
- Na základe záujmu Objednávateľa a po komunikácií s ním vypracuje následne Poskytovateľ cenovú ponuku služieb (návrh na uzatvorenie zmluvy), ktorú zašle Objednávateľovi na ním uvedenú emailovú adresu. Uvedená cenová ponuka obsahuje službu, o ktorú má Objednávateľ záujem., cenu za službu, jej rozsah a trvanie, ako aj ďalšie informácie o službe. Poskytovateľ nie je povinný akceptovať objednávku Objednávateľa ani zaslať cenovú ponuku.
- K akceptácii cenovej ponuky zo strany Objednávateľa, a teda k uzatvoreniu zmluvy, dochádza na základe emailovej akceptácie cenovej ponuky zo strany Objednávateľa v ktorej Objednávateľ prejaví súhlas s cenovou ponukou týmito VOP a ďalšími dokumentami, ktoré mu budú zaslané.
- Zmluva sa uzatvára na dobu určitú – do momentu úplného poskytnutia služby, ktorá bude poskytnutá v deň a čas dohodnutý Poskytovateľom a Objednávateľom. Zmluva zaniká splnením záväzkov Poskytovateľa a Objednávateľa alebo odstúpením od nej v súlade s právnymi predpismi.
- Zmluva môže zaniknúť aj dohodou zmluvných strán alebo odstúpením od nej.
- Objednávateľ má na výber nasledovné služby ponúkané Poskytovateľom:
- Klasická masáž
- Manuálna lymfodrenáž
- Kozmetická lymfodrenáž tváre
- Bližšie informácie týkajúce sa jednotlivých služieb a masáží ponúkaných Poskytovateľom sú k dispozícii na internetovej stránke masazetatry.sk, kde sú Objednávateľom sprístupnené tiež informácie o indikáciách a kontraindikáciách, pri jednotlivých druhoch masáží
3. Cena za služby a platobné podmienky
- Poskytovateľ poskytuje Objednávateľovi služby za odplatu, pričom jej výška je uvedená v cenovej ponuke Poskytovateľa a Objednávateľovi je oznámená ešte pred uzatvorením zmluvy.
- Cena jednotlivých služieb je uvedená samostatne pre každú službu ponúkanú Poskytovateľom a je konečná, s výnimkou nákladov na dopravu podľa tohto článku.
- Uvedená cena je platná v momente vytvorenia cenovej ponuky a jej zaslania Objednávateľovi. Poskytovateľ nie je platcom DPH.
- Základným platidlom je mena euro.
- V prípade ak si Objednávateľ objedná v rámci jednej objednávky služby v hodnote spolu menej ako 27,- EUR a v prípade, ak je miesto poskytnutia služieb vo vzdialenosti menšej ako 40 km od adresy: Družby 56, 976 98 Lopej, účtuje si Objednávateľ poplatok za dopravu vo výške 4,- EUR.
- V prípade ak si Objednávateľ objedná v rámci jednej objednávky služby v hodnote spolu menej ako 27,- EUR a v prípade, ak je miesto poskytnutia služieb vo vzdialenosti menšej ako 40 km od adresy: Družby 56, 976 98 Lopej, neúčtuje si Objednávateľ žiaden poplatok za dopravu.
- V prípade ak si Objednávateľ objedná v rámci jednej objednávky služby a miesto poskytnutia služieb je vo vzdialenosti väčšej ako 40 km od adresy: Družby 56, 976 98 Lopej, účtuje si Objednávateľ poplatok za dopravu, ktorý bude určený individuálne v závislosti od miesta poskytnutia služby. Takto určený poplatok za dopravu bude Objednávateľovi oznámený v cenovej ponuke, teda ešte pred uzatvorením zmluvy.
4. Poskytnutie služieb
- Poskytnutím služby sa rozumie poskytnutie masáže objednanej Objednávateľom v dohodnutom rozsahu a na dohodnutom mieste. Poskytovateľ neposkytuje služby vo svojom mieste podnikania ani v inej svojej prevádzkarni, ale na mieste určenom Objednávateľom. Poskytovateľ poskytuje služby výlučne osobám starším ako 16 rokov. V prípade osoby mladšej ako 18 rokov sa vyžaduje prítomnosť zákonného zástupcu tejto osoby.
- Poskytovateľ poskytne službu v dohodnutom rozsahu a v dohodnutý deň a čas, t. j. podľa uzatvorenej zmluvy.
- Poskytovateľ je povinný poskytnúť Objednávateľovi služby v objednanom rozsahu a včas, spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke.
- Objednávateľ je povinný pri objednaní služby a poskytovaní údajov, poskytnúť Poskytovateľovi všetky údaje pravdivo a bez chýb. Takto poskytnuté údaje považuje Poskytovateľ za správne a pravdivé. Poskytovateľ sa nepodieľa na obsahu objednávky a za jej obsah nezodpovedá.
- Objednávateľ je povinný zabezpečiť vhodné podmienky a poskytnutie služieb Poskytovateľom, a to:
- Teplota v miestnosti, kde bude vykonávaná masáž musí byť v rozmedzí 22 – 28 stupňov celzia
- V miestnosti, kde bude vykonávaná masáž musí byť voľný priestor minimálne 2x3 metre
- Musí byť zabezpečený prístup k sprche a toalete
- Objednávateľ musí mať zabezpečenú jednu malú a jednu veľkú osušku
- Objednávateľ nesmie minimálne 1 hodinu pred masážou konzumovať hlavné jedlo
- Objednávateľ je povinný sa pred masážou osprchovať alebo okúpať
- Objednávateľ je povinný pred masážou informovať Poskytovateľa o všetkých zdravotných problémov, ktoré by mohli ohroziť zdravie Poskytovateľa alebo osobu, ktorej sa masáž poskytuje
- V prípade, ak Objednávateľ alebo osoba, ktorej sa masáž poskytuje poruší akúkoľvek povinnosť uvedenú v bode 5 tohto článku a/alebo ak priestor nebude pripravený a vhodný na masáž (´v súlade s podmienkami uvedenými v bode 5 tohto článku), je Poskytovateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy a neposkytnúť službu alebo jej časť.
5. Platenie ceny a služby
- Za služby ponúkané Poskytovateľom je možné platiť nasledovnými spôsobmi, v závislosti od voľby Objednávateľa:
- V hotovosti po poskytnutí služby
- Platobnou kartou po poskytnutí služby
- Bezhotovostným prevodom alebo vkladom na bankový účet Poskytovateľa, na základe faktúry vystavenej Poskytovateľom po poskytnutí služby
6. Odstúpenie Objednávateľa od zmluvy bez uvedenia dôvodu
- Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzatvorenej s Poskytovateľom do 14 kalendárnych dní odo dňa uzavretia zmluvy.
- Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od zmluvy oznámiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty Poskytovateľovi alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu Poskytovateľa, ktorá je: Matej Lipták – MASÁŽE TATRY, Družby 318/56, 976 81 Podbrezová.
- Odstúpenie od zmluvy možno u Poskytovateľa uplatniť v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (napr. e-mail). Uplatnenie odstúpenia od zmluvy je možné uskutočniť aj prostredníctvom Formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý je poskytnutý Objednávateľovi pred uzatvorením zmluvy. Spotrebiteľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj ústne a to najmä jednoznačne formulovaným vyhlásením spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Odporúčame spotrebiteľovi aby v odstúpení od zmluvy uviedol dátum objednania služieb, službu, od ktorej odstupuje, meno a priezvisko, adresu .
- Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia.
- Môžete využiť formulár odstúpenia od zmluvy, ktorý je sprístupnený Objednávateľovi, pred uzatvorením zmluvy.
- Nakoľko je predmetom zmluvy poskytnutie služby, Objednávateľ v prípade odstúpenia od zmluvy, nezasiela Poskytovateľovi žiaden produkt – vzhľadom k uvedenej skutočnosti tak Objednávateľ nemá v súvislosti s vrátením produktu Poskytovateľovi žiadne náklady.
- Poskytovateľ vráti spotrebiteľovi zaplatené plnenie za službu, ako aj všetky platby, ktoré od spotrebiteľa prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, a to do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách a pred začatím poskytovania služieb udelil výslovný súhlas so začatím poskytovania služby podľa § 4 ods. 6 zákona č, 102/2014 Z. z., spotrebiteľ je povinný uhradiť Poskytovateľovi iba cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená, cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia.
- Poskytovateľ informuje spotrebiteľa, že v zmysle § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z., nie je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, aj predmetom zmluvy je poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
7. Alternatívne riešenie sporov
- V prípade, že Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu. Ak Poskytovateľ na žiadosť Objednávateľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Objednávateľom, Objednávateľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č.391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Poskytovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/; Objednávateľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Objednávateľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Poskytovateľom a Objednávateľom – spotrebiteľom vyplývajúcich zo zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č.391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
8. Záverečné ustanovenia
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z.o ochrane spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.5.2021